Friday, June 18, 2010

Weihee!



Sekian lamanya aku bertapa, nah aku kembali di pangkal jalan blogspot aku yang aku rinduuuuuu sekali. Waiseh!


Lama sak aku tak blog. busy ah gang! busy! memang banyak sak aku nak update dan cerita kat korang for the past few weeks. Banyak kisah kisah yang indah yang diseliputi dengan kenangan manis. Ini lah kalau orang seni. Berseni sini sana. Sampaikan tak sedar, social life aku pun tergadai. Semangat seni ni! macam aku pernah cakap. Biarkan apa saja orang nak cakap. suatu hari nanti orang penat jugak. Yang penting, nawaitu kita. Ya rabal alamin. Mesti ukuh dan dan berusaha unuk mencapai cita cita tersendiri. Put all the negative thoughts away! Work hard...play hard...oppss!hehehe :P.


Bulan lepas Variasi sibuk beb dengan persembahan festival zapin d muara. Hah! Itulah buat kali pertama, seramai 12 penari variasi tampil di atas pentas mempersembahkan sebuah zapin baru iaitu 'Fuzika' ..ciptaan aku beb. Langkah dan gerak semuanya berlainan dengan gayakan fusion kontemporari. Itu semua inspirasi dari kawan kawan aku di seberang tambak. Pakaian yang agak simple dan menampilkan diri sambil menawan ramai hati penonton,termasuk abang Osman. Hmmm ada jugak komen komen dari abang man tu. But he is professional. Choreographer mah! Aku pun dididik oleh dia. OK SET Abang Man! do more, we support you! But its over..zapin di muara menggabungkan semua local groups, dancers dan choreographers. Yang satu mengejutkan juga, dapat bertemu dengan Khai. Hmmmm sahabat lama...dan seorang pengelola seni yang berkerja dengan Variasi. Tersenyum jugaklah nampak dia, menari di atas pentas bersama kumpulan lain. Aku selalu doakan dia semuga berjaya! Goo! beb........................ Variasi sekarang pun dah melangkah jauh dan menunjukkan prestasi yang baik dalam persembahan.. I wish that one day they will be one of them and recognised dancers..insya allah!


Zapin D Muara on 30 May 2010 @ Taman Warisan

Baru baru ni jugak, aku dan teman teman dari Jelutung CCMAEC menganjurkan sebuah family day untuk para penduduk canberra dan masyarakat Melayu di East Coast Park pada 6 Jun 2010. First time beb, dalam sejarah tak pernah kita adakan di luar. But ni kali success! success! 300 orang hadir and we had fun ..lagi lagi dengan Dr Lim. Its a good move after I took over the chairmanship last year. Hope Jelutung MAEC akan terus berwarna warni dan maju untuk masyarakat! Thanks Datin Zie, Captain Lisa, Major Akhbar and all MAEC gangs!

Canberra Telematch cum Family Day@ East Coast Park, 6 June 2010

So what's next?! We wont stop here! Variasi is coming back to join forces with Era dancers in NDP 2010 at Padang! Arghhhhhhhhhhhhhhh busy! All saturdays BURN! Rehearsal at Padang..so you will see me there quite often. One People! One Nation! One Singapore! : ( tired..

No comments:

Post a Comment